VIDEO: Elfogadás a meditációban

2022. augusztus 10. | Meditáció

A mindfulness meditációs gyakorlás egyik legfontosabb pozitív hatása az elfogadás és a megengedés növekedése lehet bennünk. Az elfogadással kapcsolatban azonban sok félreértés van a meditáció kapcsán. Általában a passzivitással, megadással azonosítják.

Az elfogadás több szinten jelentkezhet, az első az elutasításunknak, az ellenszenvünknek a tudatosítása akkor, amikor valamilyen nehézség történik velünk. Milyen érzés az ellenállás? A meditációban ezt vizsgálhatjuk. Ilyenkor mindegy, hogy mi váltja ki bennünk az elutasítást, tehát nem azzal kell foglalkoznunk, hogy mi történt, hanem azt figyeljük, hogy most milyen érzések vannak bennünk jelen.

A videóban a következőkről beszélünk:

  • az elfogadás második lépcsője: a kíváncsiság módszere
  • a felfedezés ajándéka nehéz helyzetekben
  • mit lehet elfogadni pontosan? a két szintje az elfogadásnak
  • miért fontos a változás megfigyelése és hogyan segíthetjük ezt?
  • a harmadik lépcső: tolerancia és az azzal kapcsolatos félreértések és technikák
  • a negyedik lépcső: a megengedés módszere
  • az ötödik lépcső: teresség, a nem-bevonódás

Hallgasd meg a beszélgetést:

Nézd meg slowtime.hu oldalunkon a többi Meditációs kérdések és akadályok videónkat is

Oszd meg másokkal is a cikket!

Hírlevél

Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy elsők között értesülhess kedvezményeinkről, ingyenes programjainkról és új meditációs anyagainkról. 

Kapcsolódó bejegyzések

Hozzászólások

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Hírlevél

Pin It on Pinterest